Ana Bilim Dalı Hakkında

Anabilim Dalı Tarihçesi
Fizyoloji, physis (doğa, yaşam) ve logos (bilim) kelimelerinden türetilmiş olup “yaşam bilimi” anlamında; canlıların mekanik, fiziksel ve biyokimyasal fonksiyonlarını inceleyen bilim dalıdır. Tarih boyunca birçok araştırma yöntemine ihtiyaç duymuş ve bu yöntemleri geliştirerek biyokimya, biyofizik, farmakoloji gibi yeni bilimlerin doğmasını sağlamıştır. Fizyolojinin esas özelliği, incelediği sistemlerin durağan değil dinamik olmasıdır. Temel Tıp Bilimlerine dahil olan Fizyoloji, insan yapısını oluşturan hücre, doku, organ ve sistemlerin görevlerini, bu görevleri yerine getirme mekanizmalarını, buradaki neden-sonuç bağlantılarını, ayrıca bu yapıların birbirleriyle ve dış dünya ile ilişkilerini inceleyen bir bilim dalıdır.
Giresun Üniversitesi Tıp Fakültesi Fizyoloji Anabilim Dalı 2012 yılında kurulmuş ve faaliyete geçmiştir. Dinamik bir akademik kadroya sahip olan Fizyoloji Anabilim Dalı, Tıp Fakültesinde lisans düzeyinde I. ve II. sınıf ders kurullarının Fizyoloji ve Biyofizik teorik ve pratik ders içeriklerini planlamakta ve derslerini yürütmektedir. Bunun yanında, farklı fakülte ve birimlerde de uzmanlık alanımızla ilgili dersler verilmektedir. Anabilim dalımızın öğretim üyeleri eğitim ve araştırma faaliyetlerinin yanı sıra, birçok idari görevi de eşzamanlı olarak yürütmektedir.

Anabilim Dalı Başkanları:
Prof. Dr. Gülay HACIOĞLU (2012-halen)
 
Öğretim Üyeleri:
Prof. Dr. Gülay HACIOĞLU               
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet ALKANAT    
Dr. Öğr. Üyesi Hakan YÜZÜAK         
Dr. Öğr. Üyesi İpek ACAR CÖMERT
 
Anabilim Dalının ve Çalışma Alanlarının Tanıtımı
Anabilim dalı olarak hedefimiz, hem eğitim-öğretim faaliyetlerini hem de akademik ve idari görevleri en iyi şekilde yürütmenin yanında, insan sağlığı adına önemli katkılar sağlayacak bilimsel çalışmalar yaparak dünya akademik literatüründe yer almaktır.

Anabilim Dalının Çalışma Konuları:
Deneysel hayvan modelleri
Elektrofizyoloji
Nörofizyoloji
Davranış fizyolojisi
Stres ve apoptotik mekanizmalar
Nörodejeneratif hastalıklar
Beslenme fizyolojisi

Anabilim Dalı Tarafından Yürütülen Araştırma Projeleri:
Proje: Diş hekimliği öğrencilerinde sanal gerçeklik kullanılarak oluşturulan anksiyete düzeylerinin belirlenmesi                                                                                                  Tarihi: 2024-devam ediyor
Proje: Deneysel Parkinson hastalığında hidrojen sülfitin nöronları koruyucu mekanizmasının incelenmesi (Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi)     Tarihi: 2021-2023
Proje: Kısıtlanma stresine maruz kalan sıçanlarda d-limonen'in nöroprotektif etkinliğinin incelenmesi (Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi)     Tarihi: 2021-2023
Proje: Parkinson hastalığında hidrojen sülfitin nöroprotektif etkilerinin değerlendirilmesi: BDNF-TrkB yolağının rolü (TÜBİTAK tarafından destekli bilimsel araştırma projesi)      Tarihi: 2020-2021
Proje: Sıçanlarda indometazin ile indüklenmiş gastrik ülser modelinde d-limonen'in gastroprotektif etkinliğinin incelenmesi (Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi)                                                                                                              Tarihi: 2019-2021
Proje: BDNF eksikliğinin ve endoplazmik retikulum stresinin GABAerjik sistem üzerine etkileri (Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi)                Tarihi: 2018-2019
Proje: Endoplazmik retikulum stresinin neden olduğu hepatik steatozisde BDNF'nin rolü (Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi)                          Tarihi: 2017-2018
Proje: Böbrekte endoplazmik retikulum stresi ve BDNF'nin rolü (Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi)                                                               Tarihi: 2016-2018
Proje: Azaltılmış beyin kaynaklı nörotrofik faktörün (BDNF), fare karaciğer ve böbrek dokusuna apoptotik etkileri (Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi)                                                                                                                                 Tarihi: 2015-2016